خبر ها

این هنرمند مشهور می گوید که او یک جمعیت بومی است و در دهه 60 زنده ماند. خانواده اش می گویند نه

[ad_1]

یک هنرمند مشهور در کینگستون ، انتاریو ، که نام اوجیبوی است و به خاطر نقاشی های خود در زمینه های بومی مشهور است ، برای دهه ها ادعاهای نادرستی مبنی بر اینکه او یک بومی است و از دهه 1960 تا کنون زنده مانده است. 11 ملل اول و سایر آشنایان نزدیک.

آثار موریس بلانچارد ، که Onagottay نامیده می شود و ادعا می شود Anishinaabe است ، در سراسر کینگستون برجسته شده است و در کتاب رنگ آمیزی کودکان منتشر شده است که در حال حاضر در قفسه های خرده فروشان بزرگ مانند Chapters Indigo قرار دارد.

در طول این سالها ، بلانچارد جوایز و کمک های بیشماری از موسسات دولتی ، از جمله سیتی کینگستون و دانشگاه کوئینز دریافت کرده است.

بلانچارد به عنوان یک “بزرگتر” ، اوجی وی را از طریق یک برنامه محلی زبان محلی که قبلاً سمینارهایی برای ملکه کوین برگزار کرده بود ، آموزش داد. او همچنین کلاس های هنری را از طریق مشارکت قبلی با دانشگاه تدریس می کند.

اما کسانی که بلانچارد را می شناسند ، از جمله همسر و برادر سابقش ، به CBS می گویند که او آنطور که ادعا می کند نیست.

یکی از برادران هنرمند ، آلن بلانچارد ، که شجره نامه خانواده خود را بیشتر نروژی ، انگلیسی و کمی فرانسوی توصیف می کند ، می گوید: “خانواده من سفید پوست هستند.”

“از آنچه من درک می کنم ، مادرم به من گفت که ما جمعیت بومی کمی داریم. او گفت که این “پای صاف” است. … مطمئن نیستم منظورش چیست. “

موریس بلانچارد از اظهارنظر درباره این داستان خودداری کرد.

به گفته برادرش ، او تنها عضوی از خانواده است که خود را به عنوان یک جمعیت بومی معرفی می کند.

س Questالات مربوط به ریشه های محلی بلانچارد از کنترل های مشابه بر روی تعداد انگشت شماری دیگر از افراد مشهور مرتبط با کوئینستون در منطقه کینگستون پیروی می کند.

CBC News پس از امضای نزدیک به 100 دانشمند ، تحقیقات در مورد بلانچارد را آغاز کرد نامه ی سرگشاده در ماه ژوئن ، از دانشگاه خواست تا آسیب احتمالی ارائه نادرست در بین اعضای هیات علمی ، کارکنان و همکاران را بررسی کند.

سازمان دیده بان: آلن بلانچارد می گوید ادعاهای برادرش در مورد ریشه های بومی دروغ است:

آلن بلانچارد ، برادر موریس بلانچارد ، می گوید ادعاهای موریس مبنی بر منشا بومی دروغ است ، از جمله ادعای زنده ماندن از دهه شصت. 1:15

این هنرمند می گوید: “در بوته رشد کرده است.”

امسال است که بلانچارد از میراث بومی خود یاد می کند و از دهه 1960 جان سالم به در برده است – با استناد به سیاست دولت مبنی بر اینکه کودکان بومی از خانواده هایشان گرفته شده و حدود سه دهه است که در خانه های غیر بومی قرار می گیرند.

“من با یک شیوه زندگی سنتی بزرگ شدم ، من و آنیشیناب. [was] بلانچارد در اوایل سال 2021 به مجری پادکست گفت: “در بوته رشد کرد.”

“من در دهه شصت از اسکوپ جان سالم به در بردم و انگلیسی نمی خوانم و نمی نویسم و ​​از شیوه سنتی زندگی خود پیروی می کنم.”

یک نسخه از کتاب رنگ آمیزی بلانچارد ، سمت چپ ، و یکی از آثار او ، گوزن ها ، که در حال حاضر در مرکز شهر کینگستون به عنوان بخشی از یک جشنواره هنری محلی به نمایش گذاشته شده است. (نیکول ویلیامز / CBC و Skeleton Park Arts Fest / فیس بوک)

در مقالات و زندگینامه های متعدد بلانچارد به عنوان اوجیبوی ، متیس ، بلک پا ، ناواجو ، فرانسوی و نروژی توصیف شده است.

در مقاله ای در وب سایت دپارتمان روانشناسی ملکه آمده است: “اوناگوتای اهل دریاچه وودز است ، و با یادگیری زبان و فرهنگ مردمش بزرگ شد.”

در همان مقاله ، بلانچارد به عنوان “عضوی از قبیله عقاب … یک پزشک” و “عضوی از لژ Midwayin” توصیف شده است ، جایی که او توسط بزرگان روشهای درمانی مقدس ، از جمله داروهای سنتی و استفاده از آنها را آموخته است. “

یک پست فیس بوکی که برای بلانچارد درباره رویدادی در کینگستون نوشته شده بود ، می گوید که او در سن چهار سالگی از خانه اش بیرون آورده شد “تا در مزرعه ای تحت مدیریت کاتولیک ها زندگی کند.”

در مقاله دیگری در مجله آنلاین آمده است که بلانچارد “از مدرسه شبانه روزی فرار کرد و به مدت 17 سال توسط پدربزرگش مخفی و تحت آموزش قرار گرفت.”

ویدئوهایی که بلانچارد را نشان می دهد اغلب نشان می دهد که او کت حاشیه ای جیر بر تن دارد ، به اوجیبوه صحبت می کند و دانش محلی خود را به اشتراک می گذارد.

آلن بلانچارد در مورد ادعای زنده ماندن برادرش در دهه 1960 می گوید: “راهی وجود ندارد.”

WATCH: موریس بلانچارد در مورد دریافت جایزه از شهر کینگستون صحبت می کند:

در این ویدئوی سال 2018 ، هنرمند موریس بلانچارد ، با نام اوجیبوی “Onagottay” ، در مورد دریافت جایزه هنرهای Kingston از شهر Kingston صحبت می کند. ویدئو تهیه شده توسط City Kingston. 2:07

کودکان در سرپرستی پرورش یافتند

آلن بلانچارد گفت که این خانواده در واقع اهل آتیکوکان بودند ، یک شهر کوچک در روستاهای شمال غربی انتاریو. در حالی که کودکان یک سال را در سرپرستی گذراندند ، آلن گفت موریس بلانچارد برای زندگی با والدین خود حداقل تا اواخر دوران نوجوانی خود بازگشته است.

به گفته همسر سابقش آلیس کوپ ، که می گوید تقریباً یک دهه در دهه 1980 با این هنرمند ازدواج کرده است ، بسیاری از آنچه موریس در مورد شیوه زندگی و فرهنگ سنتی می داند ناشی از گذراندن وقت با اعضای رودخانه سن است. .آن سالها

کوپ ، یکی از اعضای اولین ملت سن گفت: “او داروها و ارزشهای سنتی مورد استفاده خود را از مردم اینجا در فورت فرانسیس ، به ویژه از پدربزرگ و عموی من آموخت.”

بلانچارد ، سمت چپ ، همراه برادرش آلن بلانچارد در کودکی به تصویر کشیده شده است. آلن می گوید سابقه خانوادگی آنها بیشتر شامل نروژی ، انگلیسی و برخی فرانسوی است. “از آنچه من درک می کنم ، مادرم به من گفت که ما جمعیت بومی کمی داریم. او گفت که کف پای صاف است. او گفت: “من مطمئن نیستم که این به چه معناست.” (ارائه شده توسط آلن بلانچارد)

CBC News همچنین با مقامات نماینده 11 کشور اول در و اطراف دریاچه وودز ، جایی که بلانچارد ادعا می کند از آنجا است ، تماس گرفت. هر یک از آنها تأیید می کند که بلانچارد عضو ثبت نام نشده است.

وقتی از وی پرسیدند چرا بلانچارد خود را بومی معرفی کرد ، برادرش و همسر سابقش گفتند که فقط می توانند حدس بزنند.

نگران رابطه دانشگاه ملکه

بلانچارد یکی از شش نفری است که در گزارشی ناشناس که در اوایل سال جاری در اینترنت منتشر شد ، نامگذاری شد و مدعی شد که همکاران ملکه خود را به عنوان افراد بومی اشتباه معرفی کرده اند.

پرتره ای از کلاس نهم بلانچارد که در سالنامه 1976-1977 دبیرستان آتیکوکان دیده شده است. (atikokanhistory.org)

دو دانشمند بومی پس از آن نامه ای پیوسته-جدا از نامه سرگشاده-نوشتند تا نگرانی هایی را در مورد بلانچارد به دلیل کار او در آموزش زبان و فرهنگ بومی ایجاد کنند.

در این نامه از این نهاد خواسته شده است که بلافاصله به روابط خود با بلانچارد پایان دهد و از همه افرادی که در گزارش ناشناس نام برده شده است تحقیق کند.

جرالدین کینگ ، دانشگاهی از Anishinaabe که نویسنده این نامه بود ، اقدامات بلانچارد را “یک شکل استعمار واقعاً بیمار برای شهرک نشینان” توصیف کرد.

او گفت: “ما قبلاً همه چیز را از ما گرفته ایم ، و سپس این ضربه زمین و آوارگی وجود دارد … تنها چیزی که باقی مانده این ضربه و این داستانهای وحشتناک است.”

دانشگاه کوئینز در بیانیه ای اعلام کرد که نگرانی های بلانچارد را “بسیار جدی” می داند و “فرایند مهم ایجاد نمای کلی از فرایندهای داخلی ما پیرامون هویت بومی را آغاز کرد.”

این مدرسه خاطرنشان می کند که هیچ ارتباط مداومی با بلانچارد ندارد و او “کارمند دانشگاه کوئین نیست و نبوده است.”

“میراث بازماندگان” مورد بی احترامی قرار گرفت

آنا بتی اهنپینسکوم ، معاون بزرگ رئیس سابق ملت نیشناوبی آسکی ، حامی یک مدرسه مسکونی و بازماندگان دهه 1960 در تندر بی ، اونت.

Acnepinescum گفت: “این واقعیت ندارد و برای میراث بازماندگان بسیار شرم آور است.”

سلست پدری اسپاد ، دانشیار آنیشینابه در دانشگاه کوئینز و عضو Lac des Mille Lacs First Nation ، گفت بلانچارد اعتماد نسل آینده بومیان را زیر سوال می برد.

پدری اسپید گفت وقتی بلانچارد را ملاقات کرد که فرزندانش را به برنامه حفظ زبان بومی آورد و از او درباره سابقه وی پرسید ، زیرا او از همان منطقه ای بود که بلانچارد ادعا می کرد از آنجا است.

پدری اسپاد گفت ، او پاسخی نداد و شنیدن اینکه او به دروغ ادعای بومی بودن را دارد ، “واقعاً دشوار است”.

“به عنوان یک بزرگتر در برنامه زبان که مخصوص کودکان است … این جمله ای است که باعث می شود من کنار بیایم ، خوب ، من فرزند و فرزندانم را در چه محیطی قرار دادم؟” گفت اسپاد.

هیچ یک از برنامه های زبان به درخواست CBC برای مصاحبه یا اظهار نظر پاسخ نداد.

شهر کینگستون ، که جایزه شهردار را در سال 2018 به بلانچارد اهدا کرد ، گفت که در جریان بحث عمومی درباره ادعاهای میراث محلی شهر “تماشا و یادگیری” می کند.

بلانچارد در رویدادی با Kingston Indigenous Languages ​​Nest ، سازمانی که آموزش و یادگیری زبان و فرهنگ محلی را ترویج می کند ، دیده می شود. (لانه زبانهای بومی کینگستون)

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *