خبر ها

خاطرات بازمانده از پرواز به مدرسه مسکونی NWT به نقش هوانوردی در سیستم اشاره می کند

[ad_1]

هشدار: این داستان حاوی جزئیات نگران کننده است.

ارنی برنهارد اولین باری را که در هواپیما بود به خوبی به خاطر می آورد.

در سال 1959 ، مدرسه اقامتی که او در شمال غربی آکلاویک تحصیل می کرد تعطیل شد و در عوض او به محل اقامت سالن آکایچو در یلو نایف فرستاده شد.

او 15 ساله بود که سوار بریستول 170 Freighter Mk31 ، تحت مدیریت Wardair شد.

برنهارد می گوید: “نام شما خوانده شد و شما سوار هواپیما شدید.” “سرانجام من در جلو در سمت چپ دوچرخه نشستم. دود تعطیلات … آیا همیشه سر و صدا داشت و چیزی شبیه یک هواپیمای خنک بود.”

ارنی برنهارت ، راست ، و همسرش ، بئاتریس. برنهارد می گوید هواپیمای Wardair Bristol در Yellowknife باید یک بنای تاریخی باقی بماند ، اما همچنین برای آموزش عموم مردم در مورد تاریخ مدارس مقیم کانادا مورد استفاده قرار گیرد. (Chantal Dubuc / CBC)

امروزه هواپیمای باری در نقطه ورود Yellowknife به عنوان بنای یادبود نقش هوانوردی در افتتاح شمال کانادا قرار دارد. اما برای برنهارد ، هواپیما بسیار بدتر است: نقش هوانوردی در انتقال کودکان به مدارس مسکونی – که برخی از آنها هرگز به خانه باز نمی گردند.

اسناد تاریخی کمی وجود دارد که نقش شرکت ها و هواپیماها را در آوردن کودکان بومی به مدرسه نشان می دهد ، اما افرادی که در صنعت هوانوردی مطالعه می کنند می گویند که آنها بخشی جدایی ناپذیر از سیستم هستند.

دیوید مونتبرونو ، سرپرست موزه هوانوردی سلطنتی در غرب کانادا در وینیپگ می گوید: “بسیاری از مدارس مسکونی ، به ویژه در قطب شمال ، بدون استفاده از هواپیما برای حمل و نقل کودکان باز نمی شوند و فعالیت نمی کنند.” محققان از جمعیت محلی با موزه همکاری می کنند تا اطلاعات مربوط به مشارکت صنعت هوانوردی در سیستم اسکان مدارس را جمع آوری کنند.

هیچ چهره شادی وجود ندارد

برنهارت ، عضو سابق قانونگذاری و شهردار سابق محله کوگلوکتوک نوناووت ، به یاد می آورد که هواپیما در آن سفر در سال 1959 پر از دانش آموزان بود.

او می گوید: “اکثر بچه ها چهره شادی نداشتند.” “آنها می دانستند که از خانه خارج می شوند. شما می توانستید گریه کنید ، اما هیچ کس صدایتان را نمی شنید. هواپیما خیلی پر سر و صدا بود.”

خود برنهارد به یاد می آورد که می ترسید آکلاویک ، منطقه اینوویک را در شمال غرب ، بدون خواهر و برادر و راهبه ای که از 10 ماهگی او مراقبت کرده بود ، پس از مرگ مادرش ، ترک کند.

“من نمی توانم خواهرم را ببینم. من نمی توانم برادرم را ببینم و نمی توانم راهبه ای را که مرا بزرگ کرده است ببینم.” بنابراین سوار هواپیما شدم و کیلومترها گریه کردم.

فرود در قطب شمال

دو سال قبل از آغاز سفر برنارد ، مکس وارد ، پیشگام هوانوردی کانادایی ، که مالک Wardair بود ، 300 هزار دلار از ترنسایر در وینیپگ یک Bristol 170 Freighter خریداری کرده بود. طبق بیوگرافی وارد ، این تنها هواپیمای بریستول در ناوگان او تا سال 1967 بود.

این هواپیما می تواند شش تن خودروهای باری و باربری و تجهیزات سنگین معدنی را با درهای عریض خود در جلوی کمان حمل کند.

هواپیمای بریستول برای حمل بار طراحی شده است و می تواند وسایل نقلیه را از طریق درهای بزرگ زیر بینی خود جای دهد. (بایگانی NWT / هنری بوس / N-1979-052-3624)

بر اساس سند بخش حمل و نقل 1975 ، این هواپیما برای حمل کالا ساخته شده است ، اما می تواند تا 58 نفر را حمل کند.

در بین سفرهای قابل توجه خود ، او اولین ماشین آتش نشانی را در سال 1957 به Yellowknife آورد. او از جمله اولین هواپیماهایی بود که دسترسی به شمال را باز کرد و در سال 1967 اولین هواپیمای سنگین بود که در قطب شمال فرود آمد.

مقاله ای در اخبار شمال در سرزمین ها از 1970 گواهی بر مشارکت وی در حمل و نقل مدارس مسکونی بود – از آن به عنوان اتوبوس مدرسه برای انتقال کودکان به مدارس در مناطق شهری یاد می کرد.

در سال 1968 از رده خارج شد و به عنوان نمادی از نقش هوانوردی در شکل گیری شمال نشان داده شد.

نقش هوانوردی ناشناخته است

به گفته مونتبرونو ، کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC) ، که مدارس مسکونی را بررسی می کند ، در دستیابی به سوابق رسمی پروازهای حامل کودکان به مدارس با مشکل روبرو شده است.

با همکاری محققان محلی ، مانند نویسنده Anishinaabe و پروفسور دکتر Niigaan Sinclair از دانشگاه مانیتوبا ، موزه هوانوردی سلطنتی در غرب کانادا در وینیپگ امیدوار است با جمع آوری مواد و توصیه های گرفته شده از TRC برای اسناد و نمایش ، برخی از خلاءها را پر کند. . – نقش هوانوردی در سیستم اسکان مدارس.

مونتبرونو گفت ، هدف موزه این است که اطلاعات و همچنین داستان اعضای جامعه در دسترس عموم قرار گیرد تا آموزش عمومی ارتقا یابد.

“اطلاعاتی که ما توانستیم جمع آوری کنیم روایت دست اول نه تنها دانش آموزان ، نه تنها کودکانی است که از خانه خارج شده اند ، بلکه خلبانان و در برخی موارد مهمانداران هواپیما ، مهمانداران مونتبرونو گفت.

سینکلر در ستونی که اخیراً برای Free Press Winnipeg نوشته شده است ، در مورد اهمیت این پروژه صحبت کرد و خاطرنشان کرد: “در بسیاری از جوامع محلی ، ورود هواپیما نشان دهنده حذف قریب الوقوع کودکان است.”

“برخی از بناها خوب هستند”

وقتی برنهارد از کنار بنای تاریخی بریستول عبور می کند ، اغلب سرعت خود را کم کرده و این سفر با هواپیما را به خاطر می آورد.

او می گوید: “وقتی از آنجا عبور می کنم ، همیشه به این هواپیما نگاه می کنم.”

“من می خواهم گریه کنم ، اما نمی توانم. می دانی که مردم خود را ترک می کنی ، درد آور است. برای رفتن به یک مکان عجیب.”

برنهارد می گوید که می خواهد بنای یادبود در همان جایی که هست بماند و برای آموزش مردم در مورد بازماندگان در مدارس مسکونی مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت: “برخی آثار تاریخی خوب هستند.” “این فقط یک یادآوری از آنچه بود بود. حتی اگر کمی بد باشد. می توان آن را به عنوان یک داستان برای مردم آموخت.”


هر کسی که تحت تأثیر تجربه آنها در مدارس مسکونی قرار گرفته و کسانی که از این گزارشها استفاده می کنند ، تحت حمایت قرار می گیرند.

بحران مسکن ملی هند برای حمایت از ساکنان مدارس مسکونی و سایر آسیب دیدگان ایجاد شد. مردم می توانند با تماس با خط 24 ساعته ملی بحران: 1-866-925-4419 1-8 به خدمات انتقال احساسات و بحران دسترسی داشته باشند.

خط راهنمای NWT به ساکنان مناطق شمال غربی به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته پشتیبانی رایگان ارائه می دهد. 100 free رایگان و محرمانه است. خط راهنمای NWT همچنین گزینه ای برای تماس های بعدی دارد. ساکنان می توانند با شماره تلفن 1-800-661-0844 تماس بگیرند.

در نوناووت ، خط کمک Kamatsiaqtut 24 ساعته در ساعت 1-800-265-3333 باز است. به دلایلی از مردم دعوت می شود تماس بگیرند.

در یوکان ، خدمات بهداشت روانی از طریق خدمات بهداشت روانی و استفاده از مواد برای هر دو جامعه روستایی وایت هورس و یوکن در دسترس است. یوکنرها می توانند با مشاوره دسترسی سریع در وایت هورس و تمام مراکز اجتماعی MWSU با شماره تلفن 1-867-456-3838 تماس بگیرید.

آیا کودکی را می شناسید که هرگز از مدرسه مسکونی برنگشته باشد؟ یا کسی که در یکی کار کرده است؟ ما دوست داریم از شما بشنویم. یک ایمیل به تیم تحت هدایت بومی ما در مورد بررسی تأثیر مدارس اقامتی در [email protected] ارسال کنید یا با شماره رایگان تماس بگیرید: 1-833-824-0800 1-833.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *